Naujienos

2017.08.18

LED tūrinėje reklamoje: istorija, pranašumai ir patarimai

LED tūrinėje reklamoje: istorija, pranašumai ir patarimai

LED (angl. light emitting diodes) – šviesą skleidžiantys elementai, reklamos rinkoje pradėti naudoti maždaug prieš 15 metų. Iš pradžių skeptiškai vertinta, ilgainiui ši technologija iš tūrinės reklamos srities išstūmė tiek kaitrines lempas, tiek neoninį apšvietimą ir dabar yra vertinama kaip vienas pažangiausių atradimų.

KAIP IR KODĖL ATRASTA LED TECHNOLOGIJA?

LED technologija, kaip ir daugelis kitų, buvo atrasta palaipsniui – vieną išradimą papildant kitu. Nuo tada, kai buvo pastebėta, jog iš diodo galima išgauti elektroliuminescenciją – švytėjimą, iki tada, kai pirmasis šviesos diodas (raudonas) buvo pritaikytas praktikoje – turėjo praeiti daugiau nei penkios dešimtys metų. Dar trijų dešimčių prireikė, kol į LED spalvų spektrą buvo įtraukta mėlyna spalva, kurios pagrindu pagaliau sukurtas ir baltos šviesos diodas – tai įvyko tik 1993 metais.  

Pagrindinė priežastis, kodėl buvo ieškoma alternatyvų iki tol buvusiems šviesos šaltiniams – noras sumažinti sunaudojamos energijos kiekį ir išlaikyti ar net pagerinti ryškumą.

Kalbant konkrečiai apie tūrinės reklamos sritį, šalia viso to dar buvo ieškoma ir paprasčiau montuojamo bei prižiūrimo produkto – iki LED vyravęs neoninis apšvietimas reikalavo didelių kaštų – su juo dirbantys specialistai turėjo būti labai kvalifikuoti, buvo reikalinga išskirtinė ir brangi  įranga, kuo tik didelė dalis įmonių pasigirti negalėjo. Apšvietimas kaitrinėmis lempomis taip pat turėjo savo minusų – nuolat įvykdavo gedimai, iškabas reikėdavo taisyti, dažnai  keisti perdegusias lempas.

KAIP LED TECHNOLOGIJA KEITĖSI?

Vis dėlto LED technologija tūrinės reklamos srityje visiškai įsitvirtino tik prieš 7–8 metus. Pradėta naudoti, kurį laiką ji buvo vertinama skeptiškai ir toks požiūris, žvelgiant iš dabartinės perspektyvos, gali būti suprantamas – pirminis LED technologijos variantas buvo brangus ir menkai išvystytas produktas, kuriam trūko tokių, tiek reklamos, tiek kitose srityse vertinamų savybių kaip:

  • ilgaamžiškumo. Pirmiesiems moduliams buvo suteikiama 1 metų garantija – ir dažniausiai tai reiškė, jog po šio laiko tarpo modulis turės būti pakeistas, nes šviesos intensyvumas sumažėdavo iki kritinio. Dabar standart klasės moduliams garantija suteikiama 3 metams, o premium klasės moduliams – net 7-iems. Taip pat užtikrinama, kad per garantinį laikotarpį teisingai eksploatuojamas LED modulis nepraras daugiau kaip 30 proc. savo ryškumo. Neretas atvejis – kai po 6–7 metų išmontuojami LED moduliai vis dar galimi naudoti.
  • Lankstumo. Kalbant apie tūrinę reklamą, LED apšvietimo galimybės tiesiogiai susiję su reklaminio objekto gyliu. Pirmųjų modulių šviesa sklisdavo tik iš LED kristalų ir krisdavo maždaug 120 laipsnių kampu, tad optimalus apšvietimas buvo galimas tik tada, kai tūrinės reklamos gylis siekdavo 12–14 cm. Jei gylis būdavo mažesnis – išryškėdavo atskiri šviesos taškai, o tarp jų likdavo tamsūs plotai, jei didesnis – reklama būdavo blanki. Dabartiniai moduliai turi ant kristalo uždėtą plastikinį lešį, kuris nukreipia šviesos spindulį 160 laipsnių kampu. Šis patobulinimas leido apšviesti ir tokius reklaminius objektus-šviesdėžes, kurių gylis tesiekia 3 cm (o tai labai svarbu, atsižvelgiant į tai, jog vis labiau populiarėja smulki tūrinė reklama).
  • Ryškumo. Prieš daugiau nei penkmetį vidutinis reklamos ryškumas siekė 600 liuksų. Dabar – apie 1500 liuksų, o esant poreikiui, galima pasiekti ir 10000 liuksų ryškumą.

Vieni pirmųjų LED modulių. Šviesos sklidimo kampas – maždaug 120 laipsnių, optimalus apšvietimas buvo galimas tik tada, kai tūrinės reklamos gylis siekdavo tik 12–14 cm.

 1

Ypač siauroms raidėms skirti LED moduliai. Su šiuo modeliu buvo sukurta galimybė apšviesti reklaminį objektą, kurio gylis nuo 4 cm.

2

 Šiuolaikiniai moduliai. Optimalus pasirinkimas, kai tūrinės reklamos gylis siekia 3–10 cm.

3

 SPECIALISTO PATARIMAI

Pataria UAB „Heliopolis“ vadybininkas, atsakingas už reklamines medžiagas, Denis Milevskij.

  • Jei gaminama mėlynos spalvos reklama – rekomenduojama rinktis baltą spalvą skleidžiantį modulį ir mėlyną stiklą. Kodėl? Žmogaus akies tinklainė sunkiausiai atpažįsta mėlyną spalvą – jei, siekiant ryškumo, pasirenkamas tiek mėlyną spalvą skleidžiantis modulis, tiek mėlynas stiklas – žiūrint į tokią reklamą, ypač tamsiu paros metu, kontūrai išsilieja, o pati šviesa erzina.
  • Jei gaminama raudonos arba žalios spalvos reklama, rekomenduojama rinktis tos pačios spalvos tiek modulį, tiek stiklą – taip bus užtikrinamas ryškumas ir spalvos sodrumas.
  • Siekiant sutaupyti elektros energijos verta senus LED modulius keisti naujesniais. Kadangi technologija yra nuolat tobulinama, pakeitus senus, prieš 5 ir daugiau metų instaliuotus modulius naujos kartos LED moduliais galima net 5–6 kartus sumažinti jų kiekį, išlaikyti tokį patį ar įgyti net didesnį apšviestumą, o energijos sunaudoti mažiau.

Turite neatsakymų klausimų? Dominančių temų pasiūlymų?

Rašykite info@heliopolis.lt ir mūsų specialistai Jums patars!

 

Atgal